03 listopada 2016

NALEŚNIKI ZE SZPINAKIEM I TWAROGIEM


Składniki na 5 sztuk naleśników z farszem:

naleśniki  pełnoziarniste (przepis: klik)
mrożony szpinak 450 g
2 ząbki czosnku ok. 14 g
1 łyżka masła klarowanego
200 g chudego twarogu
60 g jogurtu naturalnego
1/4 średniej cebuli ok. 30 g

1.Zamrożony szpinak wrzuciłam na patelnie, podlałam wodą i rozmroziłam na małym gazie.
2.Gdy woda odparowała i szpinak się rozmroził, dodałam posiekany czosnek i łyżkę masła klarowanego. Podsmażyłam kilka minut. Doprawiłam solą  i pieprzem do smaku.
3.Cebulę drobno posiekałam. Zmieszałam z twarogiem i jogurtem naturalnym. Doprawiłam solą i pieprzem do smaku.
4. Usmażyłam naleśniki wg przepisu na naleśniki pełnoziarniste. (wyszło około 9 naleśników - resztę zostawiam na szybkie śniadanie na następny dzień :) )
5. Ćwiartkę naleśnika smaruje szpinakiem, drugą ćwiartkę twarogiem. Farsz przykrywam drugą połową naleśnika i składam jeszcze raz na pół.

SMACZNEGO !

Wartość odżywcza* jednego naleśnika z farszem:

188 kcal
14,8 g białka
6,4 g tłuszczów (w tym 2,3 g tłuszczy nasyconych)
22,3 g węglowodanów ogółem
4,5 g błonnika

IG** = 53 (niski)
Ładunek glikemiczny jednego naleśnika = 9 (niski)
                                        dwóch naleśników = 18 (średni) !!!

% dziennego zalecanego spożycia dla kobiet 19-30 lat


Potas
8%
Cynk
Wapń
24%
16%
Magnez22%
Żelazo17%
Witamina A
82%
Witamina E
Witamina C
26%
   37%
Kwas foliowy48%
Witamina B119%
Witamina B2
Witamina B3
38%
14%
Witamina B625%
Witamina B12
31%
 
*podane wartości uwzględniają podstawowe straty związane z obróbką kulinarną - 10% dla wszystkich składników, jednak straty niektórych witamin mogą być znacznie wyższe
**IG jest jedynie przybliżoną wartością nie uwzględnia obróbki kulinarnej, dojrzałości produktów i wielu innych aspektów -może być on odpowiednio wyższy lub niższy


1 komentarz: