15 maja 2017

LETNIE SMOOTHIE (JABŁKO + OWOCE JAGODOWE)


Składniki na 1 dużą porcję lub dwie mniejsze:

200 g mieszanki owoców jagodowych (ok. 1,5 szklanki)
1 małe obrane jabłko (ok. 200 g)
1 łyżka miodu (w zależności jak słodkie są owoce można dać mniej)
2 łyżeczki siemienia lnianego (ok. 10 g)
1 łyżka oleju lnianego (ok. 10 g)
3/4 szklanki zimnej wody
(najlepiej jeśli owoce będą schłodzone)

1. Jabłko pokroiłam na mniejsze kawałeczki, żeby łatwiej było je zblendować.
2. Owoce, miód, siemię, olej i połowę ilości wody wrzuciłam do wysokiej miski i zblendowałam.
3. Dodałam resztę wody do uzyskania pożądanej konsystencji.


SMACZNEGO!

Wartość odżywcza* 1 dużej porcji:


317 kcal

4,0 g białka
13,9 g tłuszczów (w tym 1,3  g tłuszczów nasyconych)
55,7 g węglowodanów ogółem
13,4 g błonnika pokarmowego
IG** = 38 (niski)

Ładunek glikemiczny jednej dużej porcji = 16 (średni)
                                        połowy porcji = 8 (niski)

% dziennego zalecanego spożycia dla kobiet 19-30 lat



Potas
13%
Cynk
Wapń
12%
8%
Magnez21%
Żelazo14%
Witamina A
3%
Witamina E
Witamina C
36%
137%
Kwas foliowy10%
Witamina B110%
Witamina B2
Witamina B3
11%
6%
Witamina B611%
Witamina B12
0%



*podane wartości uwzględniają podstawowe straty związane z obróbką kulinarną - 10% dla wszystkich składników, jednak straty niektórych witamin mogą być znacznie wyższe
**IG jest jedynie przybliżoną wartością nie uwzględnia obróbki kulinarnej, dojrzałości produktów i wielu innych aspektów -może być on odpowiednio wyższy lub niższy

2 komentarze:

  1. Ja korzystam z mrożonych owoców i podobne koktajle robię również zimą. Są przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. o super, chętnie wykorzystam przepis

    OdpowiedzUsuń