24 października 2016

OMLET BIAŁKOWO-TŁUSZCZOWY + SAŁATKA


Składniki:
2 jajka rozmiar M
3-4 pomidorki koktajlowe (ok. 80 g)
garść świeżego szpinaku (ok. 25 g)
1/2 średniej wielkości cebuli (ok. 50 g)
kilka plasterków kiełbasy (uwaga na skład!!) (ok. 50 g)
1 łyżeczka oleju kokosowego (ok. 5 g)
garść miksu sałat (ok. 25 g)
kilka plasterków ogórka (ok. 45 g)
kilka kropel soku z cytryny
pieprz

1. Cebulę drobno posiekałam. Pomidorki pokroiłam na ćwiartki. Jajka rozkłóciłam. Kiełbasę podzieliłam na półplasterki.
2. Rozgrzałam na patelni olej. Wrzuciłam cebulę, po chwili szpinak i kiełbasę. Podsmażyłam krótko.
3. Na patelnie wylałam jajka. Całość oprószyłam pieprzem. Położyłam na wierzch 4 ćwiartki pomidorków. Przykryłam patelnię pokrywką i smażyłam tylko napo jednej stronie na najmniejszym ogniu kilka minut do ścięcia jajek (na górze mogą być lekko płynne - to nic :) )
4. Do miseczki wrzuciłam plasterki ogórka, sałatkę i resztę pomidorków, skropiłam cytrynką i oprószyłam pieprzem.
5. Omlet delikatnie zsunęłam na talerz. Podałam z sałatką.

SMACZNEGO !

Wartość odżywcza*:

337 kcal
23,8 g białka
24,3 g tłuszczów (w tym 10,3 g tłuszczy nasyconych)
9,5 g węglowodanów ogółem
2,8 g błonnika

IG** = 19 (niski)
Ładunek glikemiczny jednej porcji = 1 (niski)

% dziennego zalecanego spożycia dla kobiet 19-30 lat


Potas
14%
Cynk
Wapń
45%
11%
Magnez16%
Żelazo25%
Witamina A
84%
Witamina E
Witamina C
30%
   45%
Kwas foliowy48%
Witamina B137%
Witamina B2
Witamina B3
65%
23%
Witamina B641%
Witamina B12
91%
*podane wartości uwzględniają podstawowe straty związane z obróbką kulinarną - 10% dla wszystkich składników, jednak straty niektórych witamin mogą być znacznie wyższe
**IG jest jedynie przybliżoną wartością nie uwzględnia obróbki kulinarnej, dojrzałości produktów i wielu innych aspektów -może być on odpowiednio wyższy lub niższy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz