30 września 2016

PROSTE SMOOTHIE Z JARMUŻEM


Składniki na jedną porcję:
1 duża gruszka (ok. 200 g)
3 duże liście jarmużu (ok. 20 g)
kilka kropel soku z cytryny
1/2 szklanki wody

1. Z liści usunęłam środkową blaszkę. Porwałam na mniejsze części.
2. Gruszkę obrałam, usunęłam środek i pokroiłam na mniejsze części.
3. Do blendera wrzuciłam jarmuż, gruszkę i dolałam wody. Wszystko razem zblendowałam.
4. Smoothie przelałam do szklanki, dodałam kilka kropel soku z cytryny do smaku.
5. Jeśli konsystencja jest zbyt gęsta można dolać wody.

SMACZNEGO!

Wartość odżywcza*:

112 kcal
1,9 g białka
0,6 g tłuszczów
29,6 g węglowodanów ogółem
5,0 g błonnika

IG** = 29 (niski)
Ładunek glikemiczny jednej porcji = 7 (niski)

% dziennego zalecanego spożycia dla kobiet 19-30 lat


Potas
7%
Cynk
Wapń
7%
6%
Magnez7%
Żelazo6%
Witamina A
24%
Witamina E
Witamina C
13%
   46%
Kwas foliowy12%
Witamina B16%
Witamina B2
Witamina B3
9%
3%
Witamina B68%
Witamina B12
0%


*podane wartości uwzględniają podstawowe straty związane z obróbką kulinarną - 10% dla wszystkich składników, jednak straty niektórych witamin mogą być znacznie wyższe
**IG jest jedynie przybliżoną wartością nie uwzględnia obróbki kulinarnej, dojrzałości produktów i wielu innych aspektów -może być on odpowiednio wyższy lub niższy



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz