07 kwietnia 2016

ZUPA KREM Z SELERA NACIOWEGO



Składniki na 3 porcje:

400 g selera naciowego
1 średniej wielkości cebula (ok. 100 g)
1 żółtko (ok. 25 g)
1 łyżka oliwy z oliwek (ok. 10 g)
3 plastry sera żółtego (ok. 45 g)
3 łyżeczki posiekanej natki pietruszki (ok. 15 g)
3 łyżeczki pestek dyni (ok. 15 g)
kurkuma, papryka ostra, kminek
sól, pieprz

1. Z selera usunęłam grubsze "żyłki" i pokroiłam w plasterki, cebulę natomiast w talarki.
2. Warzywa wrzuciłam do garnka, zalałam wodą/bulionem do momentu przykrycia warzyw. Gotowałam do miękkości, a następnie zblendowałam. Warto poczekać aż zupa przestygnie, gdyż nie zaleca się używania blendera do miksowania rzeczy w temp. powyżej 60 st. C. 
3. Przyprawiłam do smaku. Dodałam żółtko (można pominąć) i oliwę i podgotowałam jeszcze 5 min.
4. W miseczce zupę zmieszałam z serem pokrojonym w paseczki i posypałam natką pietruszki i pestkami dyni.

SMACZNEGO!

Wartość odżywcza* 1 porcji:

169 kcal
9,0 g białka
12,7 g tłuszczów (w tym 3,8  g tłuszczów nasyconych)
8,5 g węglowodanów ogółem
3,3 g błonnika pokarmowego

IG** = 16 (niski)
Ładunek glikemiczny 1 plastra = 1 (niski)

% dziennego zalecanego spożycia dla kobiet 19-30 lat


Potas
12%
Cynk
Wapń
23%
19%
Magnez24%
Żelazo16%
Witamina A
23%
Witamina E
Witamina C
42%
14%
Kwas foliowy14%
Witamina B19%
Witamina B2
Witamina B3
21%
6%
Witamina B614%
Witamina B12
27%

*podane wartości uwzględniają podstawowe straty związane z obróbką kulinarną - 10% dla wszystkich składników, jednak straty niektórych witamin mogą być znacznie wyższe
**IG jest jedynie przybliżoną wartością nie uwzględnia obróbki kulinarnej, dojrzałości produktów i wielu innych aspektów -może być on odpowiednio wyższy lub niższy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz