18 marca 2016

KORZENNE CIASTECZKA PEŁNOZIARNISTE



Przepis na około 20 serduszek:

100 g mąki żytniej pełnoziarnistej
100 g mąki żytniej razowej
100 g mąki pszennej tortowej
150 g masła
40 g jogurtu naturalnego
2 żółtka
1/3 szklanki cukru (75 g)
1 łyżeczka cynamonu
szczypta imbiru i gałki muszkatołowej
3 zmielone/posiekane goździki

1. Mąki wymieszałam, dodałam masło. Posiekałam wszystko nożem, a następnie roztarłam palcami do uzyskania wyglądu bułki tartej.
2. Dodałam pozostałe składniki i ugniotłam ciasto.
3. Wycięłam ciasteczka i piekłam 10-12 minut w 200 st. C.

SMACZNEGO!

Ciasteczka nie są typowo FIT, ale są na pewną zdrowszą wersją kruchych ciasteczek :))


Wartość odżywcza* 1 dużego serduszka:


114 kcal
1,7 g białka
6,5 g tłuszczów (w tym 3,9 g tłuszczów nasyconych)
13,5 g węglowodanów ogółem
1,2 g błonnika pokarmowego

IG** = 69 (średni)
Ładunek glikemiczny (porcji 2 ciastek) = 17 (średni)

Dla porównania wartość odżywcza* 1  dużego serduszka w oryginalnej wersji przepisu - więcej cukru, masła i tylko mąka pszenna tortowa:

140 kcal (+26 kcal)
1,85 g białka
8,3 g tłuszczów (w tym 5,2 g tłuszczów nasyconych) (+1,8 g)
14,5 g węglowodanów ogółem
0,3 g błonnika pokarmowego (-0,9 g)

IG** = 80 (wysoki)
Ładunek glikemiczny (porcji 2 ciastek) = 23 (wysoki)

*podane wartości uwzględniają podstawowe straty związane z obróbką kulinarną - 10% dla wszystkich składników, jednak straty niektórych witamin mogą być znacznie wyższe
**IG jest jedynie przybliżoną wartością nie uwzględnia obróbki kulinarnej, dojrzałości produktów i wielu innych aspektów -może być on odpowiednio wyższy lub niższy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz