26 lutego 2016

OMLET CYTRYNOWY


Składniki na 1 porcję:

1 jajko rozmiar L
¼ szklanki mleka 2% (60 g)
2 czubate łyżki płatków owsianych (25 g)
2 czubate łyżki płatków jęczmiennych (25 g)
1 lekko czubata łyżka mąki pszennej pełnoziarnistej (15 g)
1 płaska łyżeczka cukru waniliowego (5 g)
Skórka otarta z 1/2 cytryny

odrobina oleju kokosowego/masła klarowanego do smażenia
DODATKI: mandarynka (100 g), migdały (7 g), jogurtu naturalnego (75 g)
1. Cytrynę sparzyłam wrzątkiem. Starłam skórkę na drobnej tarce.
2. Mleko i jajko roztrzepałam w misce. Dodałam płatki i odczekałam kilka minut, żeby wchłonęły trochę płynu.
3. Do masy dodałam resztę składników (cukier, mąkę, skórkę z cytryny). Zblendowałam. 
4. Rozgrzaną patelnię lekko natłuściłam. Wylałam na nią ciasto. Smażyłam do zarumienienia na najmniejszym ogniu pod przykryciem.
SPOSÓB NA ODWRÓCENIE OMLETA: gdy z jednej strony omlet się już upiecze, podważ go drewnianą łopatką z każdej strony i zsuń na talerz, następnie odwróć talerz z omletem na patelnię, żeby upiec drugą stronę. (Ja  zawsze delikatnie nakładam patelnię nad talerz i razem odwracam, wtedy wychodzi idealnie) :)

SMACZNEGO !

Wartość odżywcza* porcji:

468 kcal

20,3 g białka
17,0 g tłuszczów (w tym 6,4 g tłuszczów nasyconych)
66,0 g węglowodanów ogółem
7,7 g błonnika pokarmowego

IG** = 43 (niski)
Ładunek glikemiczny porcji = 25 (wysoki)

% dziennego zalecanego spożycia dla kobiet 19-30 lat


Potas
15%
Cynk
Wapń
42%
27%
Magnez39%
Żelazo22%
Witamina A
28%
Witamina E
Witamina C
35%
  30%
Kwas foliowy31%
Witamina B134%
Witamina B2
Witamina B3
55%
16%
Witamina B627%
Witamina B12
16%


*podane wartości uwzględniają podstawowe straty związane z obróbką kulinarną - 10% dla wszystkich składników, jednak straty niektórych witamin mogą być znacznie wyższe
**IG jest jedynie przybliżoną wartością nie uwzględnia obróbki kulinarnej, dojrzałości produktów i wielu innych aspektów -może być on odpowiednio wyższy lub niższy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz