25 lutego 2016

BUDYŃ JAGLANY


Składniki:

4-5 płaskich łyżek kaszy jaglanej (ok. 50 g)
1 szklanka mleka 2% (ok. 230 g)
100 ml wody
1/2 łyżeczki prawdziwego miodu (ok. 6 g)

Polewa: 1 łyżeczka kakao, odrobina mleka, ewentualnie odrobina miodu

1. Kaszę przelałam gorącą i zimną wodą na zmianę (aby utracić posmak goryczki).
2. Zagotowałam wodę z mlekiem, wsypałam kaszę. Gotowałam około 15 min, aż większość płynu się wchłonęła i kasza zrobiła się miękka.
3. Zblendowałam jeszcze ciepłe. Na samym końcu dodałam miód. Jeśli budyń wyszedł zbyt gęsty można go rozrobić dodając trochę mleka.
4. Wymieszałam składniki polewy i ozdobiłam budyń!

SMACZNEGO !

Wartość energetyczna*:

308 kcal
13,2 g białka
6,8 g tłuszczu (w tym 3,5 g tłuszczy nasyconych)
49,8 g węglowodanów ogółem
1,7 g błonnika

IG** = 55 (średni)
Ładunek glikemiczny porcji = 27 (wysoki)

% dziennego zalecanego spożycia dla kobiet 19-30 lat


Potas
11%
Cynk
Wapń
32%
28%
Magnez28%
Żelazo16%
Witamina A
8%
Witamina E
Witamina C
3%
   2%
Kwas foliowy7%
Witamina B138%
Witamina B2
Witamina B3
47%
10%
Witamina B635%
Witamina B12
42%


*podane wartości uwzględniają podstawowe straty związane z obróbką kulinarną - 10% dla wszystkich składników, jednak straty niektórych witamin mogą być znacznie wyższe
**IG jest jedynie przybliżoną wartością nie uwzględnia obróbki kulinarnej, dojrzałości produktów i wielu innych aspektów -może być on odpowiednio wyższy lub niższy


Zdjęcie budyniu w wersji z owocami nadesłane przez puchatambyla


4 komentarze:

  1. Budyń jest feeenooomeenaaalnyy! Zrobiłam taki ostatnio jako jeden z posiłków na kolejny dzień i nie mogłam doczekać się poranka! Pychota! foto - http://wstaw.org/w/42gO/

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę ,że taki budyń z kaszy jaglanej sobie ugotuję.

    OdpowiedzUsuń