26 lutego 2016

ŁOSOŚ NA PARZE Z KASZĄ PĘCZAK I CHIPSAMI Z BURAKA



Składniki na 1 porcję:
1 mały surowy burak (ok. 140 g)
50 g suchej kaszy jęczmiennej, pęczak
120 g filetu z łososia
1 łyżeczka natki pietruszki (ok. 5 g)
1 łyżka oliwy z oliwek (ok. 10 g)
sól, pieprz


1.Buraka pokroiłam na cienkie plasterki, natłuściłam oliwą z obu stron (możesz wrzucić do miski, wlać oliwę i porządnie wymieszać albo natłuszczać pędzelkiem).
2. Plasterki rozłożyłam osobno na papierze do pieczenia i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na około 30 min. 
3. Łososia oprószyłam delikatnie solą i pieprzem. Włożyłam do parowaru (można położyć na sitko nad garnkiem z gotującą się wodą i przykryć) na około 15 min licząc od  momentu zagotowania się wody.
4. Kaszę ugotowałam wg instrukcji na opakowaniu. Na talerzu posypałam posiekaną pietruszką.

SMACZNEGO !

Wartość odżywcza* porcji:

496 kcal

27,7 g białka
24,7 g tłuszczów (w tym 4,7 g tłuszczów nasyconych)
46,1 g węglowodanów ogółem
5,4 g błonnika pokarmowego

IG** = 35 (niski)
Ładunek glikemiczny porcji = 15 (średni)


% dziennego zalecanego spożycia dla kobiet 19-30 lat


Potas
21%
Cynk
Wapń
26%
8%
Magnez25%
Żelazo24%
Witamina A
Witamina D
12%
312 %
Witamina E
Witamina C
48%
   22%
Kwas foliowy43%
Witamina B131%
Witamina B2
Witamina B3
22%
69%
Witamina B695%
Witamina B12
250%


*podane wartości uwzględniają podstawowe straty związane z obróbką kulinarną - 10% dla wszystkich składników, jednak straty niektórych witamin mogą być znacznie wyższe
**IG jest jedynie przybliżoną wartością nie uwzględnia obróbki kulinarnej, dojrzałości produktów i wielu innych aspektów -może być on odpowiednio wyższy lub niższy


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz