06 maja 2017

PLACUSZKI TWAROGOWE Z SOSEM TRUSKAWKOWYM


Składniki na 2 porcje:

170g twarogu półtłustego
2 jajka M
4 łyżki płatków owsianych górskich (ok. 40 g)
2 łyżki mąki pełnoziarnistej (ok. 30 g)
3 łyżki mleka 2% (ok. 30 g)
2 łyżki ksylitolu (ok. 20 g)
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Sos:
150 g truskawek mrożonych (ok. 1 szklanka)
1 łyżka siemienia lnianego (ok. 10 g)

olej kokosowy lub masło klarowane do smażenia

1. Wszystkie składniki oprócz płatków zblendowałam. Następnie dodałam płatki i smażyłam małe placuszki na małym ogniu na patelni posmarowanej odrobiną oleju kokosowego lub masła klarowanego.
2. Truskawki rozmroziłam w garnuszku (ewentualnie można podlać odrobiną wody, ale to na prawdę tak tylko ze 2 łyżki). Jak puściły już sok i się rozmroziły dodałam 1 łyżkę siemienia lnianego, poczekałam aż się zagotowały i zblendowałam 😊
3. Placuszki podzieliłam na dwie porcje i polałam sosem truskawkowym.

SMACZNEGO !

Wartość odżywcza* porcji:

382 kcal
27,1 g białka
15,6 g tłuszczów (w tym 6,5  g tłuszczów nasyconych)
31,9 g węglowodanów ogółem
5,1 g błonnika pokarmowego

IG** = 34 (niski)
Ładunek glikemiczny = 9 (niski)

% dziennego zalecanego spożycia dla kobiet 19-30 lat


Potas
9%
Cynk
Wapń
38%
16%
Magnez25%
Żelazo19%
Witamina A
28%
Witamina E
Witamina C
14%
42%
Kwas foliowy28%
Witamina B121%
Witamina B2
Witamina B3
62%
10%
Witamina B619%
Witamina B12
74%


*podane wartości uwzględniają podstawowe straty związane z obróbką kulinarną - 10% dla wszystkich składników, jednak straty niektórych witamin mogą być znacznie wyższe
**IG jest jedynie przybliżoną wartością nie uwzględnia obróbki kulinarnej, dojrzałości produktów i wielu innych aspektów -może być on odpowiednio wyższy lub niższy

4 komentarze:

  1. Pięknie i smakowicie wyglądają -:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepyszne ���� i cukier po zjedzeniu w normie a nawet ciut nizej u corci ����ktora choruje na cukrzyce typu 1.Czekam z niecierpliwoscia na dalsze smakowite przepisy moze cos z rabarbarem ???jakies mufinki ����pozdrawiam srdecznie ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :)) Póki co jestem zalatana strasznie, ale pomyślę o jakiś fajnych letnich babeczkach !! Również pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Czekamy z niecierpliwoscia :)

    OdpowiedzUsuń