04 czerwca 2016

PLACEK SOJOWY Z SERKIEM HOMOGENIZOWANYM



Składniki na 1 porcję:

2 łyżki mąki sojowej (ok. 30 g)
1 łyżka płatków jaglanych (ok. 10 g)
2 łyżki serka homogenizowanego naturalnego (ok. 50 g)
1/2 małego banana (ok. 50 g)
1 jajko rozmiar L
1/4 łyżeczki sody
1/4 łyżeczki kurkumy (można pominąć)
1/4 łyżeczki oleju kokosowego lub masła klarowanego do smażenia

Dodatki: pół szklanki truskawek (ok. 60 g)

1. Jajka roztrzepałam, połączyłam z mąką, płatkami, serkiem, sodą, kurkumą i rozgniecionym bananem.
2. Smażyłam na leciutko natłuszczonej patelni na najmniejszym ogniu z obu stron.
3. Udekorowałam truskawkami i podałam z kakao (przepis na kakao tutaj).

SMACZNEGO !

Wartość odżywcza* 1 porcji:


342 kcal
27,3 g białka 
13,3 g tłuszczów (w tym 4,8 g tłuszczów nasyconych)
33,2 g węglowodanów ogółem
6,7 g błonnika pokarmowego

IG**=53 (niski)
Ładunek glikemiczny porcji = 13 (średni)

                                  
% dziennego zalecanego spożycia dla kobiet 19-30 lat


Potas
22%
Cynk
Wapń
29%
15%
Magnez38%
Żelazo26%
Witamina A
28%
Witamina E
Witamina C
9%
41%
Kwas foliowy42%
Witamina B130%
Witamina B2
Witamina B3
50%
10%
Witamina B637%
Witamina B12
58%


*podane wartości uwzględniają podstawowe straty związane z obróbką kulinarną - 10% dla wszystkich składników, jednak straty niektórych witamin mogą być znacznie wyższe
**IG jest jedynie przybliżoną wartością nie uwzględnia obróbki kulinarnej, dojrzałości produktów i wielu innych aspektów -może być on odpowiednio wyższy lub niższy

2 komentarze:

  1. Polecasz soje? No brawo.. Współczuje osobom, którym będziesz udzieć "rad"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam przez pewien okres eksperymentalnie na diecie bezglutenowej, testowałam wiele mąk, między innymi sojową, stąd takie przepisy. Czy polecam, czy nie polecam raczej nie zajmuję ani jednej ani drugiej strony :) wciąż uważam, że we wszystkim trzeba mieć umiar! Z chęcią jednak posłucham od Ciebie jakie masz zdanie na temat soi i się do tego ustosunkuję, jak jest w opisie dopiero studiuję, nie wykonuję zawodu + nikt nie jest ekspertem od urodzenia! Nie oceniaj mnie na podstawie przepisu na placek z mąką sojową :)

      Usuń