23 maja 2016

PROSTA SAŁATKA Z GRANATEM NA SŁODKO




Składniki:

100 g rukoli (ok. 5 garści)
1 średniej wielkość pomarańcza (ok. 200 g)
1 średniej wielkości granat (ok. 100 g - waga samych ziarenek)
1 płaska łyżka miodu (ok. 20 g)
2 łyżki musztardy francuskiej (ok. 35 g)
2 łyżki oliwy z oliwek (ok. 20 g)

1. Na talerz wyłożyłam rukolę, pomarańczę pokroiłam na małe cząstki i ułożyłam na rukoli, wierzch posypałam pestkami granatu.
2. Miód, musztardę i oliwę połączyłam i polałam całość.

SMACZNEGO !

Sałatkę można równie dobrze wykonać w pudełku i zabrać ze sobą w drogę :)

Wartość odżywcza* porcji - 1/3 całości:

148 kcal
2,5 g białka
7,3 g tłuszczów (w tym 0,1 g tłuszczów nasyconych)
20,6 g węglowodanów ogółem
3,0 g błonnika pokarmowego

IG** = 42 (niski)
Ładunek glikemiczny porcji = 8 (niski)

% dziennego zalecanego spożycia dla kobiet 19-30 lat


Potas
7%
Cynk
Wapń
6%
8%
Magnez12%
Żelazo6%
Witamina A
103%
Witamina E
Witamina C
14%
 38%
Kwas foliowy17%
Witamina B18%
Witamina B2
Witamina B3
8%
2%
Witamina B69%
Witamina B12
0%

*podane wartości uwzględniają podstawowe straty związane z obróbką kulinarną - 10% dla wszystkich składników, jednak straty niektórych witamin mogą być znacznie wyższe
**IG jest jedynie przybliżoną wartością nie uwzględnia obróbki kulinarnej, dojrzałości produktów i wielu innych aspektów -może być on odpowiednio wyższy lub niższy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz