04 kwietnia 2016

SZPINAKOWA ROLADA Z ŁOSOSIEM


Składniki na 12 plastrów:

350 g mrożonego szpinaku
3 ząbki czosnku
3 jajka L
1/2 łyżeczki soli
1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
200 g wędzonego łososia w plastrach
1 opakowanie serka śmietankowego typu Philadelphia (200 g)

1. Szpinak rozmroziłam i mocno odcisnęłam z nadmiaru wody. Połączyłam z żółtkami, solą, gałką i przeciśniętym czosnkiem.
2. Białka ubiłam, delikatnie wymieszałam ze szpinakiem.
3. Prostokątną blaszkę wyłożyłam papierem do pieczenia, wylałam masę, wyrównałam do grubości około 0,5 cm i piekłam 20 min w temp. 190 st. C. Po tym czasie wyjęłam blaszkę i zostawiłam do wystygnięcia.
4. Wystudzony blat posmarowałam serkiem (przed posmarowaniem można wymieszać serek z ulubionymi ziołami dla wzbogacenia smaku). Na serek wyłożyłam łososia pokrojonego w cieniutkie paseczki.
5. Zwinęłam całość w roladę, a następnie zawinęłam w folię aluminiową i włożyłam do lodówki na 2-3 godzinki. Przed podaniem pokroiłam w plastry.

SMACZNEGO!

Wartość odżywcza* 1 plastra:


91 kcal
6,9 g białka
6,8 g tłuszczów (w tym 3,4  g tłuszczów nasyconych)
1,3 g węglowodanów ogółem
0,6 g błonnika pokarmowego
IG** = 22 (niski)
Ładunek glikemiczny 1 plastra = 1 (niski)

% dziennego zalecanego spożycia dla kobiet 19-30 lat


Potas
3%
Cynk
Wapń
7%
4%
Magnez6%
Żelazo6%
Witamina A
36%
Witamina E
Witamina C
11%
12%
Kwas foliowy16%
Witamina B16%
Witamina B2
Witamina B3
14%
9%
Witamina B614%
Witamina B12
34%

*podane wartości uwzględniają podstawowe straty związane z obróbką kulinarną - 10% dla wszystkich składników, jednak straty niektórych witamin mogą być znacznie wyższe
**IG jest jedynie przybliżoną wartością nie uwzględnia obróbki kulinarnej, dojrzałości produktów i wielu innych aspektów -może być on odpowiednio wyższy lub niższy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz