04 marca 2016

MUG MUFFIN Z KREMEM CZEKOLADOWO-ORZECHOWYM


Składniki na 1-2 porcję:

1/2 średniego banana (ok. 50 g bez skórki)
3 płaskie łyżki otrębów pszennych (ok. 30 g)
1 płaska łyżeczka mąki pszennej (ok. 8 g)
1 jajko rozmiar S
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżki jogurtu naturalnego (ok. 30 g)


Krem: garść orzechów ziemnych (ok. 30 g), 1 płaska łyżka kakao (ok. 10 g), 1 łyżeczka miodu (ok. 12 g), odrobina mleka do konsystencji - ok. 2-3 łyżki
Dodatkowo: garść mrożonych malin (ok. 40 g)


1. Banan pokroiłam w plasterki, dodałam otręby, mąkę, jajko, sodę i jogurt, a następnie zmiksowałam blenderem.
2. Całość przelałam do dużego kubka i wstawiłam do mikrofali na 3 min (mon 650 W). Czas pieczenia może różnić się w poszczególnych mikrofalówkach!
3. Po wyjęciu odwróciłam kubek na talerzyk, żeby babeczka wypadła. Poczekałam chwilę aż trochę ostygnie - wtedy jest smaczniejsza :)
4. Składniki na krem po prostu zblendowałam i podałam z babeczką i malinami.

SMACZNEGO !

Wartość odżywcza* całości:

453 kcal
22,9 g białka
21,9 g tłuszczów (w tym 5,2 g tłuszczów nasyconych)
58,5 g węglowodanów ogółem

17,3 g błonnika pokarmowego

IG** = 44 (niski)
Ładunek glikemiczny całości  = 17 (średni)
                                  
% dziennego zalecanego spożycia dla kobiet 19-30 lat  !!


Potas
23%
Cynk
Wapń
65%
18%
Magnez83%
Żelazo43%
Witamina A
22%
Witamina E
Witamina C
53%
15%
Kwas foliowy45%
Witamina B149%
Witamina B2
Witamina B3
46%
50%
Witamina B655%
Witamina B12
48%


*podane wartości uwzględniają podstawowe straty związane z obróbką kulinarną - 10% dla wszystkich składników, jednak straty niektórych witamin mogą być znacznie wyższe
**IG jest jedynie przybliżoną wartością nie uwzględnia obróbki kulinarnej, dojrzałości produktów i wielu innych aspektów -może być on odpowiednio wyższy lub niższy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz