24 marca 2017

KURCZACZKI W PANIERCE Z SIEMIENIA + WIOSENNA SAŁATKA


Składniki na 1 porcję:

1/2 piersi z kurczaka (ok. 150 g)
2 łyżki siemienia lnianego (ok. 20 g)
1 żółtko (ok. 20 g)
1/2 łyżeczki słodkiej papryki
szczypta soli i pieprzu

2 garści liści sałaty (ok. 20 g)
1/3 świeżego ogórka (ok. 80 g)
1/4 czerwonej papryki (ok. 60 g)
1 łyżka posiekanego koperku (ok. 8 g)
1 łyżeczka oleju lnianego (ok. 5 g)
kilka kropel soku z cytryny
szczypta pieprzu

1. Żółtko roztrzepałam z przyprawami. Mięso pokroiłam na kawałeczki i wymieszałam z żółtkiem, a następnie obtoczyłam w siemieniu lnianym.
2. Kurczaczki ułożyłam w silikonowej foremce (lub na papierze do pieczenia) i wstawiłam do nagrzanego do 180 st. C piekarnika na około 20 min.
3. Sałatę porwałam na mniejsze kawałeczki, ogórek obrałam i przy pomocy obieraczki pokroiłam w paseczki. Paprykę również pokroiłam w cieniutkie plasterki (można w tym celu też użyć obieraczki).
4. Warzywa wymieszałam z koperkiem, olejem, pieprzem i sokiem z cytryny.

SMACZNEGO !

Wartość odżywcza* porcji:


350 kcal
37,9 g białka
17,3 g tłuszczów (w tym 2,9 g tłuszczów nasyconych)
13,3 g węglowodanów ogółem
2,6 g błonnika pokarmowego

IG** = 24 (niski)
Ładunek glikemiczny porcji  = 3 (niski)
                                  
% dziennego zalecanego spożycia dla kobiet 19-30 lat


Potas
21%
Cynk
Wapń
41%
10%
Magnez37%
Żelazo32%
Witamina A
76%
Witamina E
Witamina C
42%
94%
Kwas foliowy27%
Witamina B123%
Witamina B2
Witamina B3
40%
129%
Witamina B684%
Witamina B12
64%

*podane wartości uwzględniają podstawowe straty związane z obróbką kulinarną - 10% dla wszystkich składników, jednak straty niektórych witamin mogą być znacznie wyższe
**IG jest jedynie przybliżoną wartością nie uwzględnia obróbki kulinarnej, dojrzałości produktów i wielu innych aspektów -może być on odpowiednio wyższy lub niższy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz