01 marca 2016

CHIPSY Z JARMUŻU


Składniki na 1 porcję:

60 g jarmużu (ok. 3 duże garści)
1 łyżka oliwy z oliwek (ok. 10 g)
Dowolne przyprawy (u mnie sól i chili)

1. Jarmuż porwałam na malutkie kawałeczki i usunęłam twardsze łodyżki.
2.Wymieszałam z odrobiną oliwy i dowolnymi przyprawami.
3. Rozłożyłam na papierze do pieczenia tak żeby nie nachodziły na siebie i piekłam w 160 stopniach 6 minut. Trzeba kontrolować, żeby liście nie zaczęły robić się brązowe! :)

Może nie brzmią przekonująco, ale są na prawdę zaskakująco chrupiące i smaczne :)

 Wartość odżywcza* porcji:

95 kcal
1,8 g białka
9,3 g tłuszczów (w tym 1,4 g tłuszczów nasyconych)
3,3 g węglowodanów ogółem

2,0 g błonnika pokarmowego

IG** = 32 (niski)
Ładunek glikemiczny porcji  = 1 (niski)
                                  
% dziennego zalecanego spożycia dla kobiet 19-30 lat


Potas
6%
Cynk
Wapń
3%
8%
Magnez5%
Żelazo5%
Witamina A
69%
Witamina E
Witamina C
25%
67%
Kwas foliowy18%
Witamina B15%
Witamina B2
Witamina B3
9%
6%
Witamina B611%
Witamina B12
0%


*podane wartości uwzględniają podstawowe straty związane z obróbką kulinarną - 10% dla wszystkich składników, jednak straty niektórych witamin mogą być znacznie wyższe
**IG jest jedynie przybliżoną wartością nie uwzględnia obróbki kulinarnej, dojrzałości produktów i wielu innych aspektów -może być on odpowiednio wyższy lub niższy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz