04 maja 2017

KOKOSOWO-OWSIANE SERDUSZKA


Składniki na 2 porcje:

2 jajka M
5 łyżek płatków owsianych (ok. 50 g)
2 lekko czubate łyżki mąki kokosowej (ok. 24 g)
1 łyżka siemienia lnianego (ok. 10 g)
2/3 szklanki mleka 2% (ok. 160 g)
1 łyżka ksylitolu (ok. 10 g)
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej

Dodatki:
1/2 banana (ok. 60 g)
garść winogron (ok. 70 g)
3 łyżeczki dżemu truskawkowego niskosłodzonego (ok. 45 g)
1/2 łyżeczki ciemnego kakao (ok. 3 g)
1 łyżeczka mleka 2% (ok. 5 g)
1 łyżeczka miodu (ok. 6 g)

olej kokosowy lub masło klarowane do smażenia (ok. 1 łyżeczka łącznie)

1. Jajka, płatki, mąkę, siemię, mleko, sodę i ksylitol wrzuciłam do miski i zblendowałam.
2. Placuszki smażyłam w silikonowej foremce w kształcie serduszka (oczywiście nie jest to konieczne, można po prostu nakładać łyżką) na rozgrzanej patelni bardzo cienko wysmarowanej olejem.
3. Placuszki podzieliłam na dwa talerze (mi wyszło po 4 sztuki), przełożyłam dżemem i udekorowałam owocami.
4. Kakao, mleko i miód połączyłam w filiżance (jeśli będzie zbyt gęsta dodaj jeszcze odrobinkę mleka) i dla dekoracji polałam placuszki.

SMACZNEGO !

Wartość odżywcza* jednej porcji: 

416 kcal
16,0 g białka
17,3 g tłuszczów (w tym 8,5 g tłuszczów nasyconych)
49,6 g węglowodanów ogółem
8,0 g błonnika pokarmowego

IG** = 42 (niski)
Ładunek glikemiczny porcji  = 17 (średni)
                                  
% dziennego zalecanego spożycia dla kobiet 19-30 lat


Potas
11%
Cynk
Wapń
29%
15%
Magnez26%
Żelazo16%
Witamina A
26%
Witamina E
Witamina C
15%
10%
Kwas foliowy19%
Witamina B118%
Witamina B2
Witamina B3
43%
4%
Witamina B620%
Witamina B12
57%


*podane wartości uwzględniają podstawowe straty związane z obróbką kulinarną - 10% dla wszystkich składników, jednak straty niektórych witamin mogą być znacznie wyższe
**IG jest jedynie przybliżoną wartością nie uwzględnia obróbki kulinarnej, dojrzałości produktów i wielu innych aspektów -może być on odpowiednio wyższy lub niższy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz