01 kwietnia 2017

MIGDAŁOWE TARTALETKI Z KREMEM CZEKOLADOWYM



Składniki na 12 małych sztuk:

100 g mąki migdałowej lub migdały (ok. 1/2 szklanki)
50 g mąki pełnoziarnistej (ok. 3 lekko czubate łyżki)
30 g oleju kokosowego (ok. 3 płaskie łyżki)
50 g ksylitolu (ok. 5 płaskich łyżek)
1 jajko rozmiar L

1 szklanka mleka 2% (ok. 230 g)
60 g suszonych daktyli (ok. 12 sztuk)
1 łyżka ksylitolu (ok. 10 g)
3 płaskie łyżki ciemnego kakao (ok. 25 g)
1 czubata łyżka mąki kokosowej (ok. 15 g)

0. Jeśli używasz migdałów, zalej je gorącą wodą, odstaw na kilka minut, obierz ze skórki, osusz, a następnie zblenduj na drobny pyłek.
1. Olej (nie trzeba go roztapiać) roztarłam łyżką z mąką migdałową i pełnoziarnistą - powinno powstać coś podobnego do wyglądu bułki tartej.
2. Dodałam ksylitol (50 g) i jajko. Połączyłam łyżką na gładką masę.
3. Silikonowe foremki oblepiłam masą mniej więcej do połowy wysokości. Wstawiłam do pieca nagrzanego do 180 st. C i piekłam około 15 min - aż brzegi się lekko zarumieniły.
4. W międzyczasie zagotowałam w garnuszku mleko z daktylami. Po zagotowaniu dodałam ksylitol (1 łyżkę), kakao i mąkę kokosową. Wymieszałam, a następnie zblendowałam. Powinien powstać w miarę gęsty krem - jeśli uważasz, że jest zbyt rzadki dodaj więcej kakao lub mąki kokosowej.
5. Wystudzone tartaletki napełnij kremem czekoladowym.

Polecam na dno tartaletek dodać owoce albo dżem - moim zdaniem świetnie będą smakować wiśnie albo dżem śliwkowy :)

SMACZNEGO !

Wartość odżywcza 1 tartaletki:

127 kcal
3,8 g białka
7,7 g tłuszczów (w tym 3,1 g tłuszczów nasyconych)
10,0 g węglowodanów ogółem
2,3 g błonnika pokarmowego

IG** = 30 (niski)
Ładunek glikemiczny porcji  = 2 (niski)
                                  
% dziennego zalecanego spożycia dla kobiet 19-30 lat


Potas
4%
Cynk
Wapń
8%
5%
Magnez12%
Żelazo4%
Witamina A
3%
Witamina E
Witamina C
23%
1%
Kwas foliowy5%
Witamina B15%
Witamina B2
Witamina B3
11%
5%
Witamina B63%
Witamina B12
7%


*podane wartości uwzględniają podstawowe straty związane z obróbką kulinarną - 10% dla wszystkich składników, jednak straty niektórych witamin mogą być znacznie wyższe
**IG jest jedynie przybliżoną wartością nie uwzględnia obróbki kulinarnej, dojrzałości produktów i wielu innych aspektów -może być on odpowiednio wyższy lub niższy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz